Kecskesajt.blog

Egy kezdő kecskesajtkészítő élményei

Utolsó kommentek

  • spotty: Imádom a sajtokat. Egy kis borral este..Nyámi. Persze nem mindegy, hogy milyen borról van szó. Érd... (2011.12.22. 14:54) Így kezdtem sajtot gyártani
  • gusztika1: @yuyudo: köszönöm a segítséget.kipróbálom.Üdv. (2010.06.25. 15:13) Gidaáradat
  • yuyudo: Szép Napot ! Sajtgyártással próbálkozom én is, kezdő kecsketartóként. Sok helyen azt olvasom, hog... (2010.06.24. 11:22) Gidaáradat
  • gusztika1: Üdvözletem minden kecske barátnak! Kérnék egy kis segítséget,kezdő kecsketartók vagyunk.Majd rögtö... (2010.06.23. 11:41) Gidaáradat
  • riszta: Én is hasonló jókat kívánok! Most regisztráltam, de bárhogy is keresem, nem találok újabb bejegyz... (2010.01.24. 21:30) BÚÉK!
  • szöszkehölgy: Ez tök olyan, mint a Állatkertben az állatsimogató. :) (2009.11.26. 13:51) Gidaáradat
  • accipiter: Nagyon aranyosak. meek meekk. (2009.09.19. 09:58) Gidaáradat
  • GourmandLizard: Nagyon édesek a kis kecsék-Gratulálok hozzájuk:) MGL (2009.02.05. 17:07) Videók
  • DAttila: @Breki77: Mondhatnám azt is, hogy változó korban voltam :-) Fókuszálnom kellett. Ha körülnézel mi ... (2009.01.23. 09:55) Parlamentáris kecskesajt
  • DAttila: @Breki77: Feltételezésem, h az oltóval van a gond. Oltó sok féle van a piacon különböző alapanyagb... (2009.01.23. 09:51) Választottunk
  • Utolsó 20

Licenc

Creative Commons Licenc
free counters

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Feedek

Gidaáradat

2009.02.12. 09:43 | DAttila | 5 komment

Címkék: video kép kecske kids pictures gida goat goats

Még mindig tart a vízöntő gidák szezonja. Az ozorai OVIS Szövetkezet Laci bácsijától (Aki a jól ismert Laci sajtot készíti) vettem még tavalyelőtt ősszel egy akkor 8 hónapos kis bakot. Laci bácsinak ezúton is köszönöm a jó tanácsokat és a sajtüzem bemutatását! A tavalyi gidaszezon még csak gyenge bemelegítő köre volt az ifjúnak, de az idén szó szerint felnőtt a feladatához! Eddig egy híján mindegyik anya ikreket szült és a szezonnak még nincs vége. A gyönyörű csöppségekről felrakok néhány újabb képet és videót. A gidákon túl láthattok egy anyát is, aki lenyelt egy hordót keresztbe, valamint azokat is akik még a sorukra várnak. A végére hagytam egy videót.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskesajt.blog.hu/api/trackback/id/tr97938506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szöszkehölgy 2009.11.26. 13:51:29

Ez tök olyan, mint a Állatkertben az állatsimogató. :)

gusztika1 2010.06.23. 11:41:05

Üdvözletem minden kecske barátnak!
Kérnék egy kis segítséget,kezdő kecsketartók vagyunk.Majd rögtön anyává is lett a Fruzsi/1-t fizet 2-t kap/.Fejjük is ,mint azt ahogy tanácsolták.Na de sajtot szeretnék gyártani mert,hogy nagyon szertejük és ha már van alapanyag?!
Hogyan lehet egyszerűen otthon kecskesajtot gyártani?van valakinek receptje rá amit megosztana velünk?
Előre is köszönöm

yuyudo 2010.06.24. 11:22:00

Szép Napot !

Sajtgyártással próbálkozom én is, kezdő kecsketartóként. Sok helyen azt olvasom, hogy savfokhoz van kötve, mikor mit tegyél az alapanyaggal.
Tudna segíteni valaki, hogy mivel méritek a savfokot?

Első sajtomat tudom csak leírni gusztika1 érdeklődésére.
Frissenfejt és 1 napot hűtőben tartott tejet összeöntöttem (5 liter) és felmelegítettem langyosra.(elvileg 41fokra kellett volna). Az nekem a kézmelegnek felel meg, így ujjamat beledugva ellenőriztem ezt :-)
Ekkor belespricceltem az előre felszívott fecskendővel a 2ml oltót, amit anivetnél vettem és azt írta 2 literhez 1 ml oltó. (a tejet először csak 4 liternek gondoltam, később számoltam utána, hogy 5 volt ). Tehát belespricceltem és kavarintottam egyet rajta fakanállal. Majd kimentem megnéztem az időt és kimentem akertbe borsót szedni. Kb 45-50 perc múlva megnéztem és gyönyörűen egyben volt az egész. Ekkor egy favillával elkezdtem magam felé húzogatva áttörni kissé. Mikor elég darabos volt (kb 4-5cm -es darabok) és jó sok savót láttam, akkor egy fazékra nagy szűrőt tettem, ebbe sűrű szövésű anyagot terítettem és elkezdtem lassan átönteni a cuccost. Az anyag széleit összefogva lógattam, és mozgattam, forgattam, kicsit finoman dögönyöztem, néha nyomkodtam is, majd mikor már elég ruganyos-szilárdnak találtam, akkor visszatettem egy kisebb szűrőkanálba, ami ezzel a formáját is megadta. Ebben elegyengettem, hogy felvegye a szűrő félgömbformáját és a tetejét elnyomogattam , majd hagytam több órát még csöpörészni.
Este már nem bírtam magammal és kibontottam a kendőből. (eredseti terv szerint még 1-2 napot állt volna) Csodás, fehér kisfélgömböcöm már így is szeletelhető volt !! ízre finom, kellemes, és nagyon sótlan. Így csináltam egy sós, fűszeres keveréket és abba megforgattam. Így a külseje színes lett és nagyon guszta. A rengeteg savót még jól felmelegítettem, majd 1-2 kanál ecetet beleöntve forrás előtt kivált az ordavaj, amit leszedegettem, leszűrtem kendőben és kanállal kimertem egy edénykébe. nagyon finom vajszerű készítmény. kb 10dkg lett. A sajtféle pedig kb 0,5 kg . A maradék savót pedig megiszom lehűtve. Zsendicét nem csináltam, mert kevésnek találtam ahhoz a savómennyiséget.
Ez egy igazi kezdetleges készítmény és leírás is egy kezdőtől. :-)

gusztika1 2010.06.25. 15:13:40

@yuyudo: köszönöm a segítséget.kipróbálom.Üdv.
süti beállítások módosítása