Kecskesajt.blog

Egy kezdő kecskesajtkészítő élményei

Utolsó kommentek

  • spotty: Imádom a sajtokat. Egy kis borral este..Nyámi. Persze nem mindegy, hogy milyen borról van szó. Érd... (2011.12.22. 14:54) Így kezdtem sajtot gyártani
  • gusztika1: @yuyudo: köszönöm a segítséget.kipróbálom.Üdv. (2010.06.25. 15:13) Gidaáradat
  • yuyudo: Szép Napot ! Sajtgyártással próbálkozom én is, kezdő kecsketartóként. Sok helyen azt olvasom, hog... (2010.06.24. 11:22) Gidaáradat
  • gusztika1: Üdvözletem minden kecske barátnak! Kérnék egy kis segítséget,kezdő kecsketartók vagyunk.Majd rögtö... (2010.06.23. 11:41) Gidaáradat
  • riszta: Én is hasonló jókat kívánok! Most regisztráltam, de bárhogy is keresem, nem találok újabb bejegyz... (2010.01.24. 21:30) BÚÉK!
  • szöszkehölgy: Ez tök olyan, mint a Állatkertben az állatsimogató. :) (2009.11.26. 13:51) Gidaáradat
  • accipiter: Nagyon aranyosak. meek meekk. (2009.09.19. 09:58) Gidaáradat
  • GourmandLizard: Nagyon édesek a kis kecsék-Gratulálok hozzájuk:) MGL (2009.02.05. 17:07) Videók
  • DAttila: @Breki77: Mondhatnám azt is, hogy változó korban voltam :-) Fókuszálnom kellett. Ha körülnézel mi ... (2009.01.23. 09:55) Parlamentáris kecskesajt
  • DAttila: @Breki77: Feltételezésem, h az oltóval van a gond. Oltó sok féle van a piacon különböző alapanyagb... (2009.01.23. 09:51) Választottunk
  • Utolsó 20

Licenc

Creative Commons Licenc
free counters

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Feedek

Fontos címek, szakirodalom

2007.05.30. 11:32 | DAttila | 2 komment

Ellentétben a korábban igértekkel most még nem a telekommunikáció és a kecskesajt viszonyát boncolgatom.

Hanem: rossamelának adós vagyok elérhetőséggel, ahol a hőn vágyott oltót és tejsavbaci (bocsánat tejsav baktérium <- hogy a google is megtalálja ;-)) kultúrát be lehet szerezni:

Magyar Tejgazdasági Kisérleti Intézet Kft., 9200 Mosonmagyaróvár, Lucsony u. 24.
telefon:96/219 870. e-mail közvetlenűl az illetékeshez: msuli@mtki.hu. Süli Mária foglalkozik a témával. Velem nagyon készséges volt, messzemenőkig tájékoztatott. E-mail rendelés után 2 nappal jött postán a csomag.

A sajtkészítéshez tudok még néhány könyvet ajánlani, amiket én is szorgosan forgatok:

Ismételten felhívom a figyelmet Wolfgang Scholz: Sajtgyártás házilag (Gazda Kiadó, 2007)  könyvére, mely nem túl vastag ifjú titánok számára, ellenben praktikus tanácsokkal, bőséges képanyaggal szolgál.

Nehezebb faj-súlyú a kb. 500 oldalas Sajtkészítés ABC-je (Szerk. dr. Molnár Andrea, dr. Molnár József, Kiadó: Gaia Alapítvány, 1999). Itt már vannak olyan részek, ami egyetemi szintet képvisel. DE! Rengeteg sajtkészítési és sajtos étel receptet tartalmaz!

Akit nem csak a tej, hanem a kecske és annak tartása is érdekel :) tudom ajánlani Várkonyi József - Áts Eteléné: Kecsketenyésztés kisgazdaságokban (Mezőgazda Kiadó, 2000) c. művét. Könnyű méret hasznos tartalommal, ami a magamfajta "urbánus parasztnak" is sok hasznos infoval szolgál.























Interneten gyakorlatilag korlátlan mennyiségben található. Kiindulópontnak elég a sajt.lap.hu, kecskesajt.lap.hu illetve a kecske.lap.hu portálokra látogatni, pár hétig biztosítanak tennivalót.

Tud valaki tanácsot adni hogy lehet meghozni a kecskék étvágyát? Vagy csak az esős idő okozza? Aggódom.

Örömmel látom a titkos statisztikámban, hogy nagy számban látogatnak ide gasztro oldalakról :))) Hát igen: ki a pocakját szereti kecskesajtot vesz neki - hoppá! kitaláltam egy jó szlogent! Ezt most gyorsan levédetem!

Na meg csinálok sajtot is közben!

Ja, és legközelebb a telekom...

A bejegyzés trackback címe:

https://kecskesajt.blog.hu/api/trackback/id/tr389296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsa · http://habolondneszeddle.blogspot.com/ 2007.06.07. 22:25:24

Jaj, ennél pörgősebben is lehetne egy kicsit, már nagyon izgulok, hogyan tovább :). (bár én még csak a házi kecsketúró készítésnél tartok, de már soha nem mondom azt, hogy soha)

zolibácsi 2007.06.20. 17:09:39

friss nyugdíjas vagyok és beleszerettem a kecskékbe.
hasznos információt kaptam e lapot elvlvasván
üdvözlöm, lehet hogy találkozunk
süti beállítások módosítása